Νικόλαος Κωνσταντίνου
Ιόνιο Πανεπιστήμιο
Ο Δρ Νίκος Κωνσταντίνου είναι καθηγητής ΤΠΕ στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Έχει εργαστεί εκτενώς στον ιδιωτικό τομέα ως μηχανικός υπολογιστών και δικτύων. Κατέχει τον τίτλο του Microsoft Certified Systems Engineer (MCSE) και ήταν υπεύθυνος για το σχεδιασμό και την εγκατάσταση δικτύων υπολογιστών. Ως εκπαιδευτικός έχει υλοποιήσει πολλά προγράμματα, όπως περιβαλλοντικά, πολιτιστικά και e-twinning (ένα πρόγραμμα ψηφιακής διασύνδεσης για μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας με σκοπό την ανάπτυξη συνεργατικών έργων στην Ευρώπη). Είναι επιμορφωτής εκπαιδευτικών σε προγράμματα στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση", με τίτλο "Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδασκαλία και τη μάθηση" που διαχειρίζεται το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων "Διόφαντος"(Ι.Τ.Υ.), σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.). Έλαβε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στις "Εικονικές Κοινότητες" από το Πάντειο Πανεπιστήμιο. Είναι κάτοχος διδακτορικού διπλώματος σε τρισδιάστατα ψηφιακά μαθησιακά περιβάλλοντα και έχει εμπειρία στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη μαθησιακών δραστηριοτήτων σε παιχνίδια. Έχει διδακτική εμπειρία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ως κάτοχος ακαδημαϊκής υποτροφίας και έκτακτος διδάσκων στο Τμήμα Ήχου και Εικαστικών Τεχνών του Ιονίου Πανεπιστημίου. Είναι μεταδιδακτορικός ερευνητής στο Τμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας του Ιονίου Πανεπιστημίου στο ερευνητικό πεδίο της συμμετοχής και της οικονομίας της προσοχής σε διαδικτυακά εικονικά περιβάλλοντα. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εκτείνονται από την εκπαιδευτική τεχνολογία, τη μάθηση με βάση τα παιχνίδια, τις εικονικές κοινότητες μάθησης και τη διδακτική του προγραμματισμού. Έχει δημοσιεύσει εκτενώς σε διεθνή περιοδικά και συνέδρια σχετικά με τη χρήση τρισδιάστατων ψηφιακών περιβαλλόντων μάθησης, σοβαρών παιχνιδιών και παιχνιδοποίησης ως εκπαιδευτικών εργαλείων, καθώς και τη διδασκαλία του ψηφιακού προγραμματισμού μέσω ψηφιακών παιχνιδιών. Έχει συμμετάσχει σε ερευνητικά προγράμματα όπως: Ανάπτυξη γενικού και ειδικού εκπαιδευτικού υλικού σε θέματα επιχειρηματικότητας και καινοτομίας: Ανάπτυξη πλατφόρμας εικονικών επιχειρήσεων και εικονικών ασκήσεων για τη Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας του Ιονίου Πανεπιστημίου. Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών: "Εικονικές Κοινότητες: Κοινωνιοψυχολογικές προσεγγίσεις και τεχνικές εφαρμογές". Εκπόνηση διδακτορικής διατριβής με θέμα: "Τρισδιάστατοι εικονικοί κόσμοι ως περιβάλλοντα βιωματικής και συνεργατικής μάθησης".